maandag 7 september 2015

Toernooi BV Hoofddorp afgelopen zaterdag

Het was weer zover. De eerste stuitjes van het seizoen en die mochten we doen in het SKWA. Met een tamelijk gehavende ploeg moesten we maar eens zien hoe we uit de zomer gekomen waren. Ik moet zeggen dat het mij enorm is meegevallen. Zonder Bas, Jeffrey (beiden geblesseerd), Moos (gestopt), Ricardo op een been, om het maar zo te zeggen en herintreder Joep (die zo weer de van der Veen connectie in stand houdt), traden we aan tegen het laagste U18 team van Hoofddorp. Wij waren een maatje te groot (fysiek) voor de mannen en vrij gemakkelijk liepen we over ze heen. Wat mij het meest is bijgebleven, was de snelheid die we vorig jaar konden maken, deze is in de zomer vakantie niet weggestroomd. Het luie vakantie leven heeft maar beperkt zijn sporen achtergelaten. Maar dat krijgen wij er wel weer uit, zij hij met een grijns op zijn hoofd. Opvallend verder het gemak waarmee Ricardo zijn puntjes scoorde. Met de rem op zijn speeltijd wist hij die kansen die hij kreeg vrij gemakkelijk te benutten. Heren als deze wedstrijd de op maat is voor dit seizoen, dan gaan we nog leuke dingen zien. Vraag mij niet naar de eindstand, want dat was erg veel voor ons en weinig voor de tegenstander. Wedstrijd 2 was van hetzelfde laken een pak. Ook hier werd er snel en veel gescoord, werd er matig verdedigd en konden we toch met de bekende 2 vingers in de neus de wedstrijd controleren. We zullen naar mijn mening nog hard aan de man to man verdediging moeten werken. Het afstoppen van de eigen man, helpside bieden als je maatje in de problemen komt en verder een of meerdere goede team aanvallen eigen maken, verbeter punten te over! Afijn, ik krijg al weer zin in de training van morgen. Doseren Stroetje, niet te hard van stapel lopen! Wedstrijd 3 liet even op zich wachten, scoorders en scheidsrechters moesten gezocht worden. Als er een minpunt was deze middag, dan was het dit aspect van het toernooi. Het merendeel van de wedstrijden werd door Sjaak Resoort en Amondo van ons Challengers dus, gefloten en dat doet een beetje vreemd aan op een toernooi, dat een andere vereniging organiseert. Maar laat ik wel positief blijven, we kregen deze middag toch maar mooi de gelegenheid om even lekker te draven. Wedstrijd 3 dan toch. Joep en Rick hadden andere plannen en werden vervangen door Daniel en Justin van de U16. Het begon dan ook even een beetje stroef, de tegenstander was de sterkste van deze middag en wij hadden even moeite met het vinden van elkaar en de basket. We hadden echter ook in deze wedstrijd een lengte overwicht, zij het beperkt en na een paar missers kregen we de smaak toch weer te pakken. Met een beetje van het mij bekende gemopper (jawel, ik heb dat gewoon in de vakantie op het oude niveau weten te houden, daar ben ik wel aan blijven werken hoor ;-)) ) over baseline verdedigen en uitboxen kregen we beter vat op de wedstrijd. Scores vielen weer en Daniel scoorde alsof hij al jaren bij deze ploeg speelt. Uiteindelijk werd ook deze wedstrijd gewonnen en nogmaals ik was niet ontevreden over het vertoonde spel deze middag. Invallers, trainingsachterstand, geblesseerden etc. genoeg factoren om het minder te doen. De ouders hadden eindelijk weer eens wat om te doen op de zaterdag middag en hadden wat dat betreft ook de nodige lof over voor het getoonde spel. De kop is er dus af en vanaf volgende week gaat het weer om het echie. Een nieuwe competitie met nieuwe sterke tegenstanders, dan gaat het vast niet zoals deze middag. Maar winnen bereik je alleen door willen leren, een actief proces! Nu stellen jullie mij al een paar jaar niet teleur en dat zal dan ook nu wel weer goed komen. Houd mij scherp op trainen. Het zal mij weer een genoegen zijn om jullie te kwellen op trainen, te voeren met basketbal wijsheid en weetjes uit de oude doos. Who the F*** was Chocolate Thunder from the planet Lovetron, die afgelopen week op 58 jarige leeftijd is overleden. Heren ruim 40 jaar passie voor het edele spelletje zit diep. Ik hoor jullie nu al denken, boeien... . Coach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten