maandag 2 november 2015

The Challengers – Hoppers

De thuiswedstrijd tegen Hoppers moest het gaan bewijzen. Hoppers, de koploper tegen ons als bijna laatste in deze zware poule. Zijn wij nou zo slecht of …. . Zonder Louis van Gaal imitatie, had ik het idee dat we met een nagenoeg complete ploeg niet op voorhand de handdoek moesten gaan werpen. Ik geloof vast in ons team, dat hoewel slecht aan deze zware competitie begonnen, bij vlagen laat zien dat er groei en potentie in zit. Met alleen Willem als scheidsrechter, een ondankbare taak deze middag, moest het dan maar gaan geschieden. De heren schrokken er zelf denk ik ook van, want flitsend werd er gestart. Hard werkend in de verdediging met goede passes en snelle scores van ons in de aanval kreeg Hoppers niet de kans om weg te lopen. Helaas werden er ook bij ons nog een hoop open kansen gemist, maar na het 1e part stond het gewoon 21 – 14. Jawel 21 -14 tegen de koploper. Historie in de maak of … . Het 2e part werd er door de Hoppers beter, maar vooral fysieker verdedigd en gerebound. Keer op keer kwamen we nu wel tekort en de wedstrijd kantelde. Nu laat dit ook direct zien waar we nog stappen kunnen en moeten maken. Fysiek moeten we sterker worden, een natuurlijk proces, dat je met hard trainen iets kunt versnellen. Maar vooral het uitboxen in de rebound is gewoon concentratie en de wil hebben de bal te pakken. Kracht is een factor, net als sprongkracht, maar vooral slimheid is hierbij van groot belang. Het gebrek aan ervaring tegen deze ploeg, maar meer in het algemeen deze hele competitie brak ons nu op. Na een tussensprint van Hoppers werd het nu 11- 22 in het part waardoor de rust kwam bij 32 – 36. De rollen waren nu ongedraaid. Ik geloofde nog steeds in een goede afloop en na de rust werd er door iets rustiger spel in de aanval, snel weer de goede lijn van het 1e part opgepakt. We kwamen weer gelijk en liepen weer een paar punten uit. Daarna vervielen we toch weer in het (te) snelle spel dat ons helpt, maar zeker zo vaak ook doet verliezen. Ook deze middag knapte er iets. Het spel werd iets ruwer en Willem had het niet gemakkelijk. Een harde domme fout van Rik en even later een harde domme fout van een van de Hoppers spelers toonden wel aan dat er voor iets gespeeld werd. Helaas zat er voor ons niet meer in en werd de wedstrijd uiteindelijk verloren met 57 – 73. Een verschil van 16 punten en dat was naar mijn mening niet nodig geweest. Aan de andere kant Ricardo op 1 been en Jeffrey de eerste wedstrijd na 4 weken,Mick met 30 uur sporten per week met een beetje spierpijn of vermoeidheid in het lijf laat veel van het werk op de anderen aankomen. Er wordt naar mijn mening heel aardig gepresteerd en hoewel ik dat natuurlijk niet laat blijken, zie ik per week verbeteringen. Een reverse pivot beweging van Rick, gevolgd door een goede pass op een insnijdende forward. Een steeds beter wordend afstandschot van Nando, een fraaie onderhandse reverse lay-up van Jeffrey, gecontroleerde lay-ups van Omar en Mick. Oh ja, prima aanvalsrebounds van Bas en na 4 schijnbewegingen een score. Wie heb ik vergeten? Oh ja, Ricardo met zijn droge schot en Rsjaard die hoewel nog steeds een beetje zoekend meer en meer zijn plaats vindt. Heren ik was aangenaam verrast ondanks de nederlaag. Helaas is het sheet te slecht te lezen en de scores van deze middag zijn voor mij niet te ontcijferen. Houd vast, dat jullie een prima pot hebben gespeeld tegen de koploper. Komend weekend tegen Novo Stars uit Nieuwkoop. De laatste ploeg in de stand en wellicht een fijne tegenstander voor het zelfvertrouwen. Coach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten