maandag 18 januari 2016

Spaarndam - The Challengers

We moesten afgelopen zaterdagavond naar Spaarndam. Na een fraaie tocht langs de dijk met tegenliggers en een beetje hagel bereikten we toch ruim om tijd de kleine hal van Spaarndam. Een halletje waar de coach in een vorig leven menig zwaarbevochten duel speelde en waar dat moet gezegd, de sportiviteit geweldig is toegenomen met het verstrijken van de jaren. Een ploeg die we niet kenden werd met open vizier bestreden. Rick, MIck en Jeffrey scoorden allen 2 x en met de score van Omar stond er na 1 part 3 - 14 op het sheet. Een mooie start van een eenzijdige wedstrijd, naar het zich liet aanzien. Het 2e part toonde een ander beeld, met een voor ons kleine opstelling in het veld, de "sterren" moeten ook rusten, stagneerde de score een beetje. Maar niet omdat we niet sterker waren maar meer omdat we vervielen in te gehaast schieten en de geringe organisatie in de verdediging, als je te snel schiet. Afijn mijn oude mantra, timing is alles. Gebruik de speler die er beter voorstaat. Ondanks alles was het met de rust toch 16 - 26, een comfortabele voorsprong, maar dat kan beter hoorde je mij denken of heb ik dat ook gezegd? De mannen hadden de opmerkingen van mij ter harte genomen en de start in de 2e helft was weer zoals in het 1e part. Snelle scores en ook met gedegen verdedigen werd keer op keer de bal veroverd en speelden we nu wel beter af onder het bord. De fast-breaks wilden even niet vlotten maar met de passing game zat het wel snor tegen dit Spaarndam. Blijkbaar hadden we het beste voor het laatst bewaard. Er werd nu bewezen dat we toch duidelijk een maatje te groot waren voor deze ploeg. Via een drietal afstand schoten van Ricardo een dunk van Nando (die last is nu van hem af) en verdere scores van met name Mick en de Bijstervelden mocht Nando de wedstrijd beslissen met een 3 punter. Omar was zo genereus om hem de bal op tijd aan te spelen en zonder "de bank is open" te roepen, knalde Nando via het bord raak. Eindstand 23 - 66 een dik verdiende overwinning. Ik schat in dat met de concentratie en het samenspel van het laatste part, het met gemak een 90 punten wedstrijd was geworden. Met name in de rebound gaven we veel, te veel weg en verzuimden we de zo gemakkelijk te verkrijgen schoten te benutten. Maar met zo'n potje komt de spelvreugde wel weer snel terug. Mijn devies voor de komende wedstrijd(en)"houd dit vast" en blijf trainen op een aanval tegen de zone. Ik zal het huiswerk sturen naar jullie mailadressen. Neem eens een kwartier om die te bekijken dan kan ik veel gemakkelijker training geven. Neem ook eens de tijd voor een filmpje over mijn favoriete PLOEG de Spurs, het schoolvoorbeeld van een TEAM. De scores: Rick 10, Bas 4, Jeffrey 4, Omar 4, Nando 17, Rshaart 2, Ricardo 12 en Mick 13 Heren komende week thuis tegen Monks, zullen we het nog een keertje overdoen? Coach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten